Hittade ingen tråd om våra juniorer. Jag tycker det är kul att läsa om våra framtidsnamn och hoppas fler känner som jag.

Leo Lööf och Samuel Eriksson var vårat inslag i den svenska u17 truppen som vann 5-nationsturneringen nu i helgen.

Sen har vi ett stundande u18 VM, som dessutom spelas i Sverige, där våra representanter är Albert Johansson (son till Ragge) och forwarden Oscar Lawner.

12 days later

Grattis till våra juniorer lawner och Albert Johansson som blev världsmästare igår, otroligt stort!

2 months later

Albert Johansson blev nyligen draftad av Detroit, ska bli väldigt kul att se honom i a-laget kommande säsong.

12 days later

Linus och Leo Lööf samt Samuel Eriksson börjar precis uttagna till den stora turneringen Hlinka Gretzky cup. Kul med tre killar från ”oss”.

4 months later

Bumpar lite.

Vad fasen har hänt med vårt J-20?
      De är ju tvärsist och förlorar varenda match.
      Är det en usel årskull?

Mattyb så tråkigt, skulle vilja se en större satsning på juniorerna och även börja titta utanför länet. Inte bara stirra sig blint på värmlänningar som man nästan bara gjort senaste åren. Wallin pratar en del om detta i senaste vf-podden.

a year later

J20 har det riktigt tungt, endast en seger och nästsist i serien.

4 months later

Är det någon som har koll på om det finns någon spännande fw med stor offensiv i sig inom juniorleden?
            Vi har fått upp mest backar som gjort avtryck på senare år. Forwards har mest hamnat i ”gnuggarfacket” tycker jag. Få som gjort/fått chansen att göra något större avtryck.

En artikel om Leo och Linus Lööf som är utlånade till div 1 laget Linden. Visst ingen hög nivå men det är kul att läsa tränarens vitsord.

Tränaren Jonas Gustafsson om tvillingarna:

Leo Lööf, back:

”Ett ruggigt spelsinne och fint tempo i sig, det syns verkligen att han spelat i SHL och varför han är draftad i NHL. Begåvad back som får mycket istid hos oss, både i box play och power play. Spelar ibland säkert upp mot 18-20 minuter”.

Linus Lööf, center:

”Otroligt nyttig för laget, han gör verkligen skillnad på isen i vilken femma vi än placerar honom. En speedig center som har ett jäkla driv i sitt spel, vill hela tiden framåt”.

https://www.hockeyettan.se/2021/02/05/linden-utkast/

spacek Kul, div 1 kan vara minst lika bra att utvecklas i som J20. Kan vara bättre för vissa till och med.

4 months later

"Förändringarna innebär att Fredrik Jonsson tillsätts som junioransvarig med ansvar för den övergripande juniorverksamheten."

Detta borde väl innebära att Totto inte längre jobbar med juniorerna utan istället kommer kunna lägga all kraft på sin roll i A-laget? Vore bra isf.

Dagens bästa nyhet! Trots hård konkurrens, beroende på ens politiska ståndpunkt.

Jag tror Tolle kan göra underverk med juniorerna. Klubbhjärta, uppoffrande spelstil och mycket erfarenhet av internationell hockey. Med tanke på att han var en ledare på isen är jag övertygad om att han funkar finfint i båset. Om skallen orkar har vi kanske en framtida tränare för A-laget. Jag tycker han gjort ett mycket gott intryck.

Magic tränar handleder och klubbteknik medans Tolle visar hur man kör över motståndare på löpande band. Våra junisar kommer bli ostoppbara😁

4 months later

J20 har gått knackigt i några år. Nu ligger man sist efter 14 spelade matcher, endast två segrar. Hur mår J20 egentligen?

JimmyR Som A-laget känns det som.
                Snart damlaget som får hålla fanan högt, förutom när de ska kvala till SDHL vill säga...

Elias Straume Vatne Heter nästa stora talang från Norge som är klar för oss, enligt vf. Kul, OKT säger att han likt Johnsen är en väldigt stor talang. Flera andra SHL-klubbar var ute efter honom.

Hugo Hell, Wille Johansson ( kan det va mattes son?) och Lucas Kling är uttagna till U-17 landslaget.