JimmyR Minnesgoda kommer ihåg vad jag skrivit tidigare! Färjestad BK som klubb är en skugga av sig själv numer. Sätter dock stort hopp till Walle! Bara han orkar!
Juniortråden
71Berglund fast vi har ju väldigt sällan varit med i toppen vad gäller tabell/slutspel på juniorsidan. Positivt trots det är ju att det ändå kommer upp någon spelare då och då.
Självfallet skulle chanserna till fler bra juniorer öka om vi även kunde bli en förening som utmanar om guld även på juniorsidan.
För det skulle man behöva anstränga sig och rekrytera utifrån och inte bara låta gamla storspelare få en roll efter karriären. Det finns just det, en del gamla storspelare som fått diverse roller på juniorsidan som absolut inte haft kompetens för det.
My bad, Mora vann första matchen och även matchen idag. J18 är således också utslaget. Vilken fiaskosäsong.
JimmyR Bra skrivit och helt rätt!
Ser att J-20 är enda laget som lyckats förlora mot strykgänget Karlskrona.
Något verkar riktigt sjukt hos våra juniorer, så vi får hoppas att Walle mfl får ordning på det också.
En sak i taget dock. Först A-laget som nu verkar på rätt spår igen. Sedan jobbar vi oss nedåt.
- Edited
J20 lyckades inte vinna över Malmö igår som inte hade något att spela för. Nu väntar negativt kval, katastrof om man skulle åka ur.
Är inte helt insatt i hur kvalet går till men jag tror att man spelar om endast en plats. Malmö, Färjestad, Karlskrona och Karlskoga.
Kommer bli otroligt tufft, hoppas Forsell fortsätter vara med. Kanske blir läge att ta med Nyström också för att få behålla platsen, att åka ur vore som sagt en katastrof.
Edit: verkar som att SHL-lag kan åka ur, osäker dock.
Tre juniorer som skrivit A-lagskontrakt.
Men för såväl Färjestads U16- som J18- och J20-lag blev säsongen 21/22 en rejäl missräkning.
– Resultatmässigt är det under all kritik. Det kommer bli stora förändringar både sett till hur vi tränar och på personalsidan, säger sportdirektör Rickard Wallin.
I VF idag, tack Walle! Herregud vad mkt bra han gjort sedan han kom in i klubben.
- Edited
Vårat J20 började sitt kvalspel för att hålla sig kvar i superelit. Nu kan vi inte åka ur den serien eftersom inget SHL-lag kan åka ut.
Första matchen idag mot Karlskoga slutade med vinst efter straffar.
Ska bli otroligt intressant att se vad Wallin kommer göra för att få ordning på juniorsidan.
JimmyR Wille är son till Mathias!
Fick veta att Marius Holtet är klar att ta över j18 laget. Således blir inte Markus Karlsson kvar.
71Berglund Bra med förändring men vad vet vi om Holtets egenskaper som tränare? Fan vad friskt det vore med en bra tränare utifrån.
71Berglund nu skriver VF likadant. Jag är dock fortfarande intresserad av hur han kan tänkas vara som tränare. Har han gått någon utbildning eller går man ”bara” på hans karriär? Jag gillar holtet men är trött på att många fd spelare får tränarjobb pga sitt namn snarare än kunnande.
JimmyR Holtet har ingen utbildning, men Walle litar på hans taktiska kunnande och vinnarmentalitet. Holtet själv uttrycker att han fått sitt livs chans istället för att fortsätta installera braskaminer åt Thomas Fröberg resten av livet. Jag litar på Walles omdöme här, men vi får väl avvakta och se.
Tydligen hade syltryggarna till tränare blivit kränkta över Walles tydlighet i VF gällande katastrofen till juniorverksamhet. Det säger väl allt om dom själva och vilken losermentalitet som spridits i föreningen. Hade jag själv varit tränare så hade jag mått sjukt dåligt över resultatet och inte vågat visa mig på stan. Losers!
71Berglund Glömde! Som grädde på moset så har J20 haft 3 mindre ispass i veckan denna säsong!?!
71Berglund men va?! Hur är det möjligt?
Var det intePJ som sa i nån podd att han hört via agenter att man tränar mindre Färjestad? Riktigt illa
J20 fick stryk med 9-0 borta mot Almtuna