JimmyR Kommenterades aldrig men Gunnar ifrågasatte liksom jag gjort varför Pennan fick vara kvar som huvudtränare. Förmodligen av ekonomiska skäl men det sken igenom att han och PJ kanske borde ha gjort sitt enligt honom.

Han tyckte väl också att det var svagt ledarskap att de dyraste spelarna fick enormt förtroende och istid trots att de inte presterar.

Likaledes sken det igenom att han inte var förtjust i förlängningen av CJ.

Även väldigt stark kritik till coachningen i slutet av matchen mot SAIK och helt oförstående till vilka spelare som fick vara på isen i slutskedet.

Inte lyssnat på podden än men som det låter är det väldigt befogad kritik iaf. Det blir väl lite "vinna eller försvinna" nu, som det känns kommer vi ha ett bättre lag nästa säsong när vi får tillbaka Lilliz och behålla nyckelspelare. Blir det inte bättre ryker nog allihop skulle jag tro.

Crisp Det kan du med 100 procents säkerhet räkna med.

Sen en öppen fråga... men är det bara jag som är lite smått orolig över valet att det blir just de assisterande som det blir? Det känns lite för oerfaret för min smak. Vem vet de kanske är hur bra assisterande som helst, men man vet ju inte. Det känns som en liten nödlösning när båda två kommer från inifrån förening. Pelle hade vi ju dessutom redan som skills coach så frågan är om han kan göra så mycket mer skillnad för offensiven som ass?

Crisp Yes. Prestbergs auktoritet mot exempelvis Linkan togs upp som ett problem av GJ i podden.

Crisp Rhodin har väl också delvis ett ansvar som sidekick till PJ avseende fiaskot av truppbygget? Belöning? Två-årskontrakt i båset.

Widerström fördubblar målskörden...

Crisp
    Håller med. Inget ont om herrarna man valt men jag tycker det finns bättre alternativ. Tror Pennan behöver någon som kompletterar hans mjuka ledarstil. Hoppas verkligen inte man kastar bort ytterligare en säsong.

Glenn Haha ja det är kanske lite komiskt. Sen är frågan hur mycket han haft att säga till om när det gäller truppbygget. Lyssnade på podden av hockeystudion och där ställde sig väl Abrahamsson lite frågande kring just lösningen i och med att det inte blir någon ny röst och att de redan fått vara med och tycka till, så frågan är ju hur stor förändring det faktiskt kommer att bli.

Casper Tror samma, att man behöver ha in någon med lite mer "rakt" ledarskap bredvid pennan om det ska funka fullt ut.

Undrar om PJ har ögonen på någon spelare i Brynäs och HV.

JimmyR Som de spelar nu så tar jag inte i dem med rörtång.

JimmyR
      Jag är svag för Anton Wedin.
      Skulle gärna se Linus Fröberg i en tredje line men är för dyr för det förmodligen.
      Kinnvall och Martinsson är ju grymma backar att ta in nån av dem om nu inte Wikstrand kommer tillbaka.

Annars vettefan alltså
      I Brynäs finns ingen faktiskt..
      Har du någon/några du tror på?

Vad är eran syn på Martin? Jag gillar honom för hans FBK-hjärta, men har svårt att se vad han faktiskt bidrar med. Utöver fina uppåkningar då och då.

Sen kan man ju säga samma om Bäck/CJ/Widerström tbh. Enligt mig får MAX tre av dessa herrar plats i ett guldsatsande lag. Och eftersom CJ-Bäck-Widerström tidigare har visat att dom kan spela tillsammans så blir det Martin som faller bort för mig. Även om det känns.

Dansko
      #25 och #90 låter trevligt samt mer troligt än om #25 inte finns kvar..

Bonera spontant ser jag gärna både fröberg och Bertilsson men då lär de få halvera sin lön. Forsberg hade varit fint om linkan försvann. Tom Hedberg har mycket potential.

Jag hoppas PJ har en plan B ifall vi inte får hem återvändarna. Det bör han så klart ha men ibland känns det som att allt fokus ligger på de.