Lagace... För i helvete.
Leksand-Färjestad (2024-11-30 kl. 18:00)
- Edited
Det var ju tur att han fick vila när han var het och hållit nollan, annars hade han ju kunnat varit het i 2 matcher på rad
Allt går in ?
Sett ut som innan de senaste 4 matcherna i back- och målvaktsspelet tyvärr
60% hittills. SM-guld.
Skönt att en till fick spräcka sin dystra svit och göra säsongens första mål….
Suck…Lagacé visar sitt rätta jag.
Jaha. Då var vi tillbaks på medioker målis-nivå efter några bra matcher. Kul.
Leksand som inte gjort mål på en månad och stoltserar med 15% i pp gör givetvis minst en kasse mot oss. Lodin tar ännu en onödig utvisning och Lagacé glömmer ena stolpen.
Vem ansvarar för vårt bp och varför är det undermåligt?
Ser direkt dåligt ut över hela isen. Försvarsspelet är under all kritik när man släpper det ena friläget efter det andra. Offensiven imponerar inte heller.
Typiskt när man möter Leksand som nästan imploderar pga skador och enorma ekonomiska problem samtidigt som det är flera hundra grönvita på plats som hörs mest i hallen. Det är alltid i dom här lägena grabbarna är som sämst.
2-0 är ytterligare en kass insats av Lagacé samtidigt som våra backar inte orkar ta hand om returer.
Mandrake Finns ju ett gäng junisar som behöver få göra första SHL-målet och målis-Gidlöf kan också få hänga en.
Tichonov Skönt att Ekberg hann skriva krönikan om att man visst kan vinna SM-guld med Lagace. Därom hyser jag dock fortfarande visst tvivel, minst sagt.
Fint att man ger ett krisande Leksand en hjälpande hand så här i juletider. Ett generöst back- och målvaktsspel leder till rena karnevalstämningen hos motståndarfansen.
Wow! Uselt försvar och målvaktsspel. Inte ok !!
Nu måste vi se total förändring i andra !
Tycker nog galace skulle nypt första och inte släppa retur rakt ut men var är förvaret?
Nu får Lindqvist vända på detta!
thunderstorm Det har ju blivit tradition att hjälpa bättre behövande lag att vända negativa trender.
GarbagePailkids Uselt försvar var väl ändå att ta i? Han släpper returen rätt ut i slottet, man är mer förvånad om det inte blir mål på en så usel retur.
Tycker väl första målet är ett ”ok” mål att släppa. Sånt händer ganska ofta på ett direktskott vid förflyttning ändå.
Andra däremot. Tycker det är en kombo av dåligt målvaktsspel och försvarsspel. Returen rakt ut, och jag har för mig att det var Grolle som borde kunnat vara först på returen.
90-årsfirande satte stopp för att kunna se första perioden här. Hur har det sett ut? Svagt av Lagacé och backarna om jag förstår kommentarerna rätt?