Fattar inte varför regelboken försvann till andra perioden. Jaja, ska man säga nåt positivt om insatsen har vi iaf fortf chansen i tredje

thunderstorm Menar idag när Berka är borta.

Vem annars är bättre än Nygren totalt sett? Tornet? Norrbaggen? Nyström?

Lodin borde fått en extra tvåa när han började tjafsa långt utanför spel. Onödigt. Det gör inte att skylla på domarna i den här matchen heller. Laget har grävt gropen på egen hand.

Jag förstår att det ser energilöst ut. Luleå suger ut allt hopp. Deprimerande.

Byt bort linkan från första, ta in Forsell eller kanske Alba där. Nån som kan ta in pucken i andallszonen och inte direkt tappa den. Ingen av de fixar nog det dock, men lodin/tomasek kanske lyckas hålla den och Alba kan gruffa framför mål.

Lodin ser proppmätt ut sen han skrev kontrakt, gör det mesta halvdant. Skön kommentar av Mitell angående Tomasek och Lodin, "om de jobbar hårt blir det bra, om de inte gör det blir det mindre bra" eller nåt liknande. Tror han är rätt frustrerad med engagemanget av båda spelarna senaste tiden.

Kul åtminstone att Lodin verkar förbannad, kanske blir det nåt av det i tredje.

Ja mina tankar.

Lagace växer tydligt.

Försvaret ÄR bättre än första halvan av halva säsongen. Men fortfarande kan det bli perioder av riktigt slarv. Men kanske alla lag då det?

Just nu saknas ju Nygård fruktansvärt mycket för Tomasek. Lodin har också blivit lite vilsen. Tycker när dem spelar ihop Tomasek och Lodin finns lite tendenser på att det kan hända grejer men de måste spela ihop sig.

Forsell är hyfsat bra tycker jag men han måste börja få utdelning och mycket större självförtroende.

Linkan har rätt bra fart på grillorna men när det ska avslutas med skott eller pass blir det bara fjutt. Konstig utveckling. Hoppas det lossnar för honom.

Westfält är grym tycker jag defensivt. Accepterar han en sån roll så kan han bli en riktig fin bricka flera år framöver.

Varför känns det som att Färjestad på något sätt viker sig mot Luleå? En känsla jag har.

Mest oroväckande tycker jag är att Skellefteå verkar ha börjat få ordning på sig. Gillar inte den utvecklingen faktiskt.

Ixus92 Jaha. Nä, var osäker på om du festat till det och menade att Nygren var näst bäst i +/- efter AOM. 😝

Efter förutsättningarna (roll i laget, erfarenhet, osv) tycker jag nästan att Grolle och Tornet konkurrerar med Nygren och Nyström i rankningen. Nygren och Nyström gör poäng men inte mycket mer. Jämför man med Bergqvist så syns han ju på ett helt annat vis när han spelar.

Men ja, förstår hur du menar. 👍

Är det bara jag som tycker att vi oftare är långt ifrån motståndarna i egen zon och mindre nära att stjäla puck än andra lag?

Ja, vi gör ingen bra match. Men Luleå har verkligen domarna på sin sida!

Tuffa domslut emot idag, jämfört med vad Luleå kommit undan med. Ruskigt svagt från randigt.

Domarna har inte sin bästa kväll direkt…

Men för i.... Filmar i varje situation och 4000 fulla norrbottningar skriker sig hesa. Hur svårt ska det vara att vara randig? Pinsamt. Nog de enda som är sämre än oss idag.

Men alltså för i helvete randigt..

Zino Gäller även i offensiv zon. Väldigt ofta grönvit spelare 2 har 2-4 motståndare mellan sig och grönvit 1 (som är närmast puck).
            Känns som man ger bort kampsituationer och puck.

Släpper situationen med Steen framför mål men tar Linkan, uselt.