Ny match och dags att studsa tillbaka. Anders Lindbäck får troligtvis vakta båsdörren igen eftersom Mitell sa att Max Lagacé är vår etta och att han behöver stå.
Rögle-Färjestad (2025-02-15 kl.18:00)
Att inte ge Lindbäck chansen från start i denna matchen (så tillvida han inte är sjuk) vore enligt mig på gränsen till sinnessvagt!
Lagacé må vara uttalad etta, men han är ju definitivt inte stekhet just nu. Dessutom precis tillbaka från skada. Ge han chansen att träna lite mera?
Om man INTE ger Lindbäck chansen, när är då tanken att han ska spela? Varför är han ens inplockad?
Spelar ingen roll vem som står med ett så ihåligt försvarsspel över hela banan. Vi brukar ha svårt i Ängelholm dessutom känns det som.
Får väl se hur det går, men särskilt pepp på match kan jag inte säga att jag är. Ligger vi fyra på söndag tro?
Står i VF-artikeln att Lindbäck imponerat på träning - så varför inte låta honom stå i en match från start ? Lagacé var ju måttligt bra igår..och större delen av säsongen. Är det en prestigegrej att "ettan" måste stå så länge han kan snöra på sig skridskorna och kan stå upp? Förstår fan inte denna coachning.
Varia En bra målvakt kanske tar två puckar extra, och då har vi chansen att ro hem matchen
Nevermore Visst, en bra målvakt kan stjäla en match. Men ingen målvakt kan match efter match kompensera det totala haveriet i spel utan puck som drabbat FBK de senaste matcherna.
Våra målvakter har minst sagt blandat och gett men det är inte bara där problemet ligger. De får ofta dålig hjälp av backarna framför mål, dålig hjälp i backcheck vid spelvändning, många spelvändningar mot sig och många långa anfall mot sig eftersom vi inte får stopp i spelet och ger upp blålinjen alldeles för enkelt.
Sen har det funnits matcher där försvarsspelet fungerat och Lagace/Clara i princip kastat in pucken i eget mål också.
Kvällens laguppställning.
MÅLVAKTER
33 Max Lagacé (42 Lindbäck)
BACKAR
73 Ollas Mattsson - 32 Nygren
75 Groleau - 26 Nyström
7 Bergkvist - 52 Tornberg
72 Solberg
FORWARDS
98 Studenič - 13 Kellman - 29 Steen
11 Nygård - 20 Westfält - 71 Lodin
22 Åslund - 59 Johansson - 34 Lindqvist
92 Forsell - 23 Eklind - 14 Björklund
28 Alba
Glädjande: La kaptain är tillbaka
Ledsamt: Leggy står
- Edited
Lagace har väl iofs varit som bäst när han fått stå flera matcher på rad. Frågan är om han hinner komma i form till på tisdag ändå.
De kör väl Max varje match framöver tills han går sönder igen.
- Edited
Mycket underligt målvaktsval, förstår inte alls.
Det är väl inte en vågad gissning att Tomasek går in på Westfält plats på tisdag.
Ruskigt besviken på ledningen. Vad fan ska dom med Lindbäck till?
Att dom inte ställer Lindbäck i mål måste vara att dom tycker att han ska träna ikapp först, allt annat är oacceptabelt.
Det är alltså bättre att ställa en iskall Max som precis kommit tillbaka från skada, och fick 76% i förra matchen, än att prova Lindbäck -
som so far inte släppt in ngt mål i FBK tröjan.
Nu är man dessutom nere på två målvakter. Jag saknar ord!!! Tänker skippa matchen ikväll. Varför bry sig, när ledningen inte gör det.