Och hur sönderlästa vi än är kör vi samma taktik antar jag?
Brynäs-Färjestad (2025-03-11 kl.19:00)
Att Brynäs inte har något att spela för tror jag är fel. De har fått en svacka lagom till slutspelet och vill ur den. Så tror de kommer ösa på.
Jag hoppas Färjestad tänker lika men tror de väntar på slutspel..
Allt löser sig i slutspelet…
- Edited
HAL9000 Ja, för då kommer ingen kunna läsa oss!
Nej, jag känner att jag blivit så galet negativ pga. de senaste månadernas ofta dåliga spel.
Jag behöver verkligen tagga till och vända på det. Hoppas att kvällens sista halmstrå till övning kan va triggern för laget att steppa upp. Sluta va så nervösa, spela enkelt, hårt och bestämt. Gör de det så finns alla möjligheter i slutspelet, trots svajig defensiv inkl. målisarna.
Tippar kvällen med hjärtat: 4-2 till FBK.
Sen tar de med sig vinsten in i en kort intensiv träningsperiod och går på attack, vilket motstånd de än möter.
Ekberg var i podden bergsäker på att Lagacé skulle stå idag. Blev ändå Lindbäck...
Tänker man att släkten är värst och att Lindbäck kommer stjäla segern? Jag ser ju Lagace som etta när man går in i slutspelet, men inte helt optimalt att inte ha spelat match sedan 6 mars, och dessutom bara 24 minuter i den matchen. Och dessutom två svajiga insatser senaste två matcherna han stått. Fattar ingenting.
- Edited
Antar att Lindbäck gärna vill ha en start mot sitt gamla lag, kan nog finnas tändvätska nog för en hel Beverly Hills brand där...
Men två starter i rad bör också betyda att han är etta in i slutspelet
Fast är vi ledsna för att man inte satsar på Max nu helt plötsligt? Med honom har vi 0 chans å vinna han tar inte ett enda friläge eller straff och släpper in isare mellan benen i varje match.
Nää för en gångs skull har ju Mitell o co fattat galoppen.
VF-Ekberg kör en omröstning på X där man får välja vem man vill ska stå i kvartsfinal 1. Tyvärr var alternativen Lagacé eller Lindbäck så jag avstår från att rösta.
Åsa klev tydligen av värmningen. Han har varit lika blek som resten av laget så det kanske inte är hela världen. Märkligt att både Åsa och Jocke tappat förmågan att göra omgivningen bättre. Den senare har tyvärr även blivit av med sin USP, nämligen farten. Oroväckande.
Att sätta Tompa på en kant kanske är ett försök att ge honom chansen att vinna skytteligan. Man vill givetvis få igång hans spel och produktion också. Det är han och övriga toppspelare som svikit i år.
Mitell har faktiskt förändrat sin framtoning som Ekberg var inne på i podden. Han nämner inte underliggande siffror, pratar om att det är för många individuella misstag från våra bästa spelare och framförallt visar han gott ledarskap när han säger att det är hans ansvar att det ser ut som det gör. Intressant.
Äckliga tröjjor dem har. Matchar ju ingenstans.
Härligt. Vi har städat bort onödiga utvisningar iaf.
Ssååå många utvisningar!
Vi lyfter oss!
Hur många trodde på mål från Nygård? Räck upp en hand.
Tänk om Nygård lärde sig att kunna lyfta pucken när han är en mot noll... Då hade han gjort 2-3 mål per match.
Nää slå den rakt på benskyddet istället.
spelkvitto Han gör samma grej varje gång. Prova skjuta kanske?