Disciplinen med klubborna är som vanligt på topp.
Färjestad-Luleå (2025-03-04 kl.19:00)
Andreason gör som han alltid gör å filmar. Touchar toppen på hjälmen men han får såklart ont i fejjan. Patetiskt.
Vad var det för utvisning på lule? Björka viker ner sig som han alltid gör.
Spelet i PP bästa jag sett i år tror jag, trots ingen utdelning.
Linus är enligt egen utsago en spelare som älskar att förstöra för motståndarna vilket är en bra egenskap. Däremot tycker jag synd om Lodda som tvingas lira med en destruktiv center och en forward som är nästan lika långsam som mig på grillorna. Björka må vara bra i bp men det kanske är där han ska få sina minuter.
Sätt Lodda med Westfält och Linkan, när han väl kommer tillbaks. Linus, Alba och Eklind/Forsell/Björka kan stänga ner motståndarnas bästa linor samt ta tunga min i boxplay. Låt Jocke, Åsa, Kelle och dom andra spara krafter till offensiven.
Bra start på matchen. Vore fint om man kunde kapitalisera på den starten också - annars lär det smälla bakåt istället.
Bara målet som fattas nu då.
7-0 i skott. Nu vill jag inte se Luleås första skott på mål gå in.
Vi ser ju ut som Timrå förra matchen och Luleå som oss.
Casper Tyvärr har ju Linkan samma uppsida som björka. En som en rightare som en gång i tiden kunde skjuta men nu har det runnit mycket vatten under broarna sedan dess.
Westfäldt har jag velat se typ på Kellmans plats under 3 säsonger. Trodde under lång tid att han skulle lösa den uppgiften. Men i år har jag börjat tvivla. Kan vara så att Mitell "vaskat" honom genom att bara låta honom spela i 3:e eller 4:e.
Omark har 5 slashingar mot Loddas klubba i det bytet.
För lättstressat i PP. De måste kunna vara coolare med pucken när Luleå sätter press i sitt BP.
Tänk hur alla lag kan ligga på och över gränsen i hakningar osv mot FBK. Gör ju inget med utvisningar då FBK suger i PP. Det ska vara tvärtom, att alla lag inte vågar ligga på gränsen för att man vet att man blir straffade mot FBKs PP.
- Edited
"Dessutom är det en lite speciell dag för just den 4:e Mars 1992 fick jag stånd för första gången. Lite olika perspektiv men en speciell dag"
"Om jag inte missminner mig så var 4:e Mars dagen som Maud Olofsson blev elevrådsordförande för första gången 1961"
Eklind, Alba och Westfält har börjat piggt
En bra förstahalva av första perioden följs upp av en betydligt mindre bra andra halva. Kan inte komma ifrån att det känns farligt varenda gång pucken är i närheten av FBK-målet.
...och där kom det föga förvånande målet i röven istället... Otippat. suck
Men Max får den i magen men lyckas studsa in den i egen mål?