Mandrake Jag tycker inte han kan göra jättemycket på målet heller. Axel måste bort ur skottlinjen och Lindholm har lite flyt med backhandskottet. Bra insats av Lindbäck.

Puh!

Jag tycker att det blev lite väl passivt ifrån mitten av period 2 och ända in i mål.
Här ser man väl skillnaden på att ha en målvakt som alltid ger laget chansen att ta sig in i matcherna, gentemot en som bara gör det ibland.

Lindbäck stabil idag dock. Hoppas han kan vara det även på bortaplan, samt att vi kan hålla spelet uppe större delen av matchen.

Zino Går inte att klaga på målvakten när den bara släpper ett mål, efter en bjudning av egen back tycker jag.

Sen hade han absolut en del flyt också. Men det tar jag en dag som denna. 😃

Casper Alltså… jag tror att det kommer bli svårt. Men… hockey handlar ju om att leva på hoppet. Även om man får gå igenom sjuttielva frustrationer och bedrövelser.
Även om det dåligt stäm och knackigt så är en vinst ett litet steg framåt och det är ALLTID bättre. Även om man får lida i slutändan.
Vi får tro på det helt enkelt.

Lodda stod på plattan framför ståplats idag. Sånt älskar jag. Skulle kanske vara intressant med honom och Teddan i samma lag.

Casper Grymt, men då tycker jag TV4 borde filmat in honom som de gjorde med Pudas och Möller uppe i Skellefteå senast, otroligt viktigt där upp av någon anledning. Och de stod inte på någon ståplats ens...

Nu var det många som gjorde en bra match idag, men hur man kan undvika Joel K som efter att ha jobbat hårt defensivt hela matchen och assisterat till ena målet och själv gjort det andra vilket blev MATCH-vinnande… är ju den uppenbara frågan: Är de helt blinda eller råkade de kopiera in en gammal text? 😂

” VF:s topp 3 i FBK
3) Quinn Schmiemann

Hans bästa match hittills i FBK-tröjan. Stabil och säker.

2) Adam Ollas Mattsson

Ett monster i det defensiva spelet.

1) Linus Johansson

Vann massvis med närkamper. En härförare.”

Delade känslor måste jag ändå säga, klart att en vinst är en vinst men känslan av att plåstret bara rycks lite saktare.
Kommer man utav någon märklig grund vidare till semi så kommer man mest sannolikt att gömma sig bakom det.

Avd spargrisen:

Steens senaste 2 månader är en gåta. Hoppas HOPPAS han vaknar igen. (Edit: Innan det är för SENT!)

Tomas ser ju allt piggare ut, han behöver lite medstuds och ribba in så kan det börja hända grejer. Han spelar med små marginaler, men vi vet vad det innebär när flytet kommer - då rasslar det nät från egen och andras klubbor.

Kowalski Man får väl vara glad att de inte lyckades peta in Nyström på listan. :P
Nyström står kvar på ynka 1 assist - jmf med Berka 1+3, Tornberg 1+1 och Grolle 0+2.
Nygren har 1+0 så ligger ju också före #26 i poängligan.

Märkligt att det talas så mycket om att poängspelare som Steen och Tomasek haft det tufft och måste höja sig men att ingen i media med ett ord nämner Nyström.
Samma under eftersnacket till dagens match - de pratar massvis om att Bergkvist får en större och än viktigare roll nu när Nygren är borta - men att Nyström behöver lyfta sig väldigt mycket - det hör man inte en bokstav om.

EDIT: På de sammanlagt 16 slutspelsmatcher Nyström spelat sedan SM-guldet har han, som offensiv back, gjort 2+2. Det är inte toppenbra direkt.
22/23 7 matcher - 2+0 = 2 poäng
23/24 4 matcher - 0+1 = 1 poäng
24/25 5 matcher - 0+1 = 1 poäng

Kowalski herre min jävla gud, Joel var nog den bästa ikväll? Många bra i dag men Joel är bra både framåt och bakåt, assist och mål.

Kowalski
Helt galet, och jävligt tråkigt att leva med tron att det är över.

rurik
Vad är det du inte förstår? Dom senaste tio årens ökenvandring eller att vi fortsätter göra samma misstag år efter år?

Dagens vinst förändrar ingenting. Med våra målvakter och backar är sannolikheten att vi ska vinna något av värde 0%. Om vi mot förmodan och genom ett aldrig tidigare skådat mirakel snubblar oss vidare i slutspelet sminkar vi bara grisen ett varv till, alla tycker att det är jättebra och cirkusen börjar om i höst. Det är bättre att rycka plåstret, inse hur allvarliga problem vi har och göra något åt saken.

I torsdags upplevdes jordens undergång och nu är allt frid och fröjd. Jag köper inte det narrativet. Vi har vunnit en kvartsfinal hemma, det är inte något som är värt att fira.

rurik Vi har ju längtat efter det här. Då vill jag njuta i alla fall. Sport ÄR oberäkneligt, det är ju det som är så fantastiskt, och bedrövligt jobbigt. De systemfel föreningen ev gör tar vi efteråt. Tänker jag. Så mår jag bäst, just nu 😎

Casper
Vad jag inte förstår? Är inte riktigt med. Jag värderar allt när punkten är satt och vi tagit semester. Inte vad vi är på väg att ev göra.

Tråkig ton för övrigt. Vi befinner oss i ett slutspel och man kan inte fira en seger i en kvartsfinal. Måhända att historiken lämnar avtryck men jag ser hellre framåt faktiskt, och VÄGRAR ge mig.

Jag tror inte vi blir överens ikväll. 🙂 Men likväl, ha en trevlig sådan! Här kallar grillen.

Ingen ide att tjafsa här på forumet, mycket har varit dåligt innan dagens match men om de lyckas få in några "strumprullare" på måndag kan det ändå bli en match 7 på hemmaplan. Bara hålla tummarna. Sedan får vi summera säsongen efteråt

Kul att Lindbäck får göra en kanonmatch, men som sagt inte vart hans fel han kan inte bara komma tillbaka till den målvakten han en gång var.