Ett otroligt trött "fredagsbrev".

"Med det sagt är det helt rimligt att vi får kritik – både för spelet på isen och för hur vi hanterar vissa situationer. Men låt oss försöka hålla diskussionen på en nivå som känns konstruktiv och värdig"

Med andra ord "kritisera inte oss för vi lyssnar ändå inte, men vi tar illa vid oss när alla inte sjunger lovsånger om oss"

Patetiskt. Skit ska skit ha. Så är det bara. Det klubbledningen, GM, coacher och laget gjort hittills är att stå där med den vackraste dräkten på sig å vara totalt nerkissade i 3 av 4 matcher när det verkligen gäller. Dessutom efter att man från ledningshåll stuckit huvudet i sanden å vägrat å värva för ert SM guld.

Skit ska skit ha. Det får ni tåla. Å ja Stefan jag säger "ni".. För jag hejar på boll klubben å inte Finans AB!

Ixus92 "Men låt oss försöka hålla diskussionen på en nivå som känns konstruktiv och värdig."
Det bör ju rimligen gälla åt båda håll då. Kommer osökt att tänka på Wikstrands snack om "Lars-Åke" för några år sedan. Eller Wallins snäsiga von oben-reaktioner på tex supportrars kritik/åsikter/frågor.

Känslan när man läser sånt där är ju att FBK, på klassiskt politikermanér, nu vill försöka kladda ihop rättmätig kritik, viss "lindrigare" ilska och besvikelse med vad som populärt brukar kallas "hat & hot" - dvs åsikter man ogillar/inte behagar bemöta - och som ständigt används som ursäkt för att inte behöva bemöta den rimliga och rättmätiga kritiken heller.

Om man vill ha en bra nivå - var då lite mer öppna för att både berätta hur ni som klubb ser på saken, vad ni ämnar göra åt det OCH, inte minst, lyssna på de supportrar som ni hyllar så mycket så länge de klappar takten och sjunger när de är i arenan.

Ixus92 Vi skiter i fredagsbrevet, imorgon är det leverans som gäller, ALL IN, den som inte leverar i detta prekära läge kan lämna klubben kan jag tycka

Lär bli sista matchen för säsongen. Men om det nu inte blir det så lär de inte göra det ingen annan gjort (om jag inte fått saken om bakfoten) och vända ett 1-3 underläge. Inte en chans.
Jag har faktiskt inte varit en av de mest kritiska och besvikna under grundserien, jag har faktiskt haft lite tro ändå. Men efter de här kvartsfinalmatcherna, jag är så besviken så jag är inte ens är arg längre, jag vet ju att det är kört.
Får de inte in bra pjäser i alla lagdelar till nästa säsong så byt ut hela ledningen.

Blackadder 1-3 är det några lag som lyckats vända i SHL. 0-3 har ingen vänt i SHL än dock.

På ett sätt skönt om det tar slut så snabbt som möjligt även om jag hoppas de krigar på för hedern.

Tre lag har lyckats med bedriften såvitt jag kan se:

Frölunda vände mot LHC 2005-2006 i semifinalen.
HV vände mot Timrå 2008-2009 i kvarten.
Och LHC vände emot Frölunda 2010-2011 i kvarten.

Jag ser ju hellre att vi förlorar idag, än att vi behöver dra ut på det och förlora på bortaplan, eller ännu värre i en 7:e och avgörande.

Förlust blir det, det är jag 100% säker på.

Blackadder Jag tror faktiskt inte det. Jag tror att det blir näst sista matchen för säsongen.Varför? Jag tror och hoppas att människor som gjort bort sig vill visa att de kan bättre och har en revanschlusta.

Vad är skillnaden? Ja, på många sätt ingen skillnad alls och på ett sätt en möjlighet.
Möjligheten har inget med att ta sig till sig vidare till SM-guld (Okej, tekniskt sett så har det det, men försvinnande liten) utan det handlar framför allt om möjligheten att visa att man är/kan bättre framför sin hemmapublik.

Bättre än att gnälla på domarna.
Bättre än att ta idiotutvisningar.
Bättre än att lämna sin målvakt i sticket.
Bättre än att vara bekväm framför (om man nu kommer dit) motståndarnas mål.
Bättre än att se ut som man behöver rullatorer för att ta sig runt i PP.

Jag tar förlusten idag om de visar en förändring i allt jag skrev.
Vi förlorade den här matchserien mycket tidigare ändå.

Det finns tusen ursäkter för varför det sett ut som det gjort hittills, men ingen av dem håller.

Var helt enkelt BÄTTRE idag.

Med Lindbäck i målet räknar jag starkt med att det är sista matchen för säsongen.

Edit: Men hoppas såklart att så inte blir fallet. Jag gissar dock på att man kommer inleda bra med en 2-0 ledning och att allt sedan, signifikativt för säsongen 24/25, kommer rasa samman till en smärtsam förlust.

Btw. Åslunds sista match i FBK?

Är det sista matchen för Åslund vi ser idag? Linkan? Tomasek? Steen? AOM?

Oerhört talande vart vi hamnat när man sitter och oroar sig över om dom kommer skämma ut klubben i ef eller inte. Fick mer puls inför Timrå borta i november än vad jag har i dag.

JimmyR Åslund tror jag kan bli kvar en säsong till. Om han vill fortsätta.
I övrigt tror jag att 1/3 av laget kommer försvinna till nya uppdrag (NHL/Schweiz), resten måste bytas ut pga att man inte håller måttet. Tyvärr.

Kommer med en dåres envishet försvara Tomasek och skulle bli oerhört ledsen om det blir hans sista match hos oss och att han inte spelar hos oss nästa säsong.

thunderstorm

Exakt detta.

Det är möjligt att det funnits frustrationsyttringar gentemot klubben som gått över gränsen, och det är isf tråkigt, MEN de ska bannemig inte få använda detta som något slags skydd mot den stora massans högst legitima kritik.

Får jag ännu en gång efter säsong höra något Bagdad-Bobmässigt förnekande av läget man satt sig i tappar jag helt och hållet tron på klubbens förmåga att ta sig ur denna gyttja.

Guldet -22, där alla stjärnor stod rätt på himlen, har nog tyvärr sminkat över en så stor gris att självaste Peter Hultqvist hade kunnat gömma sig där bakom.

Sjukdomsinsikt nolla.

På något vis så är det bra att Wallin och Mitell bl.a håller tyst så länge vi fortfarande spelar. Det är självklart att de ska gjuta så mycket mod de kan i ledare och lag. Det är när säsongen är över som krav på frågor och svar ska ske.

Jag tycker det är bättre att torska idag än att göra det på måndag. Det finns ingen anledning att bränna pengar på att flyga till Norrland. Dom slantarna kan vi använda på ett bättre sätt. Dessutom hindrar vi saik från att dra in en mille eller två i form av en extra hemmamatch.

En annan fördel är att ta bort varenda liten möjlighet som kan användas som ursäkt. 4-2 i matcher skulle kunna utnyttjas till att påstå att det var nära och annan lögnaktig propaganda.

Jag tolkade vd:ns fredagsbrev som kritik mot Mitell som helt verklighetsfrånvänt skyllde torsdagens katastrof på domarna. Vår tränare skämde ut föreningen, medlemmar, supportrar och sponsorer. Jag har tyvärr tvingats uppleva många pinsamheter den här säsongen (också) men det tog priset. Är säker på att klubben haft ett kvartssamtal med Mitell.

Edit: jag tror inte det spelar någon roll vem som spelar och inte, vilka formationer man ställer upp eller hur vi lirar. Skadan är skedd för längesen och dagens match är irrelevant. På längre sikt vore det kanske bättre med 0-10 i röven än en vinst.

Casper Om man vinner idag och förlorar match 6 i Skellefteå är det såklart ekonomiskt sämre att vinna idag. Men så kan man ju heller inte tänka om man gör allt i sin makt för att ta det till 7 matcher.

Jag måste säga att jag läste Stefans uttalande som en subtil kritik mot Mitells uttalanden också faktiskt. Eller så var det bara det jag hoppades på.

Zino så lär det vara, absolut. Tror t.o.m. man bytt rubrik på hemsida från ”vi fick inte chansen” till ”klart vi kan vända det här”, eller vad det står nu.

Jag försvarar inte hur Mitell betedde sig efter matchen MEN jag har bara väntat på att det ska explodera för honom till slut med tanke på spelarmaterialet han har och haft till förfogande.

Jag tycker Mitell fått alldeles för mycket skit, han är absolut inte felfri och jag har också gett honom skit men jag har väldigt svårt att se hur en annan tränare skulle gjort det annorlunda.