JimmyR Tyvärr Jimmyr:(

MÅLVAKTER
42 Anders Lindbäck (33 Lagacé)

BACKAR
7 Bergkvist - 73 Ollas Mattsson
75 Groleau - 26 Nyström
44 Schmiemann - 32 Nygren
72 Solberg

FORWARDS
71 Lodin - 59 Johansson - 34 Lindqvist
11 Nygård - 96 Tomasek - 22 Åslund
98 Studenic - 13 Kellman - 29 Steen
23 Eklind - 20 Westfält - 14 Björklund
92 Forsell

Lindbäck står, bra. Allt annat är som väntat. Undrar jag vad Stian behöver göra för att ta plats på sex backar...? Det är som att även om han inte skulle åka över pölen nästa år så skulle hans NHL-lag kunna säga att vi inte utvecklar honom tillräckligt.

Så verkar som Lindbäck kommer vara etta framöver. Bra tycker jag. Han gör laget bättre. Tror också spelare är trygga med honom även om de inte säger det.
Inga kedje förändringar. Skulle vilja se Steen med Tomasek.

Reves exakt! Han ser och verkar lugn i målet. Täcker ytor föredömligt. Förstås inte blixtsnabb men ger ändå otroligt lugn. Har flera ggr sett honom gestikulera till utespelare var de ska placera sig. Det är rutin på hög nivå, vilket kommer hjälpa laget..
Det vänder ikväll!

Så sjukt viktigt att Lindbäck gör en bra match i dag med tanke på att Max blev utbytt senast och lär således inte bada i självförtroende.

Såg att missing people värmland har en monter i arenan idag, vilket är passande då de kan hjälpa oss att hitta vår -22 coach Mitell

Vi kan förstås inte alls bli sjua som jag svamlade om innan. Vi är ju faktiskt klara för topp 4!

GarbagePailkids Amatörmässig analys men jag tror det även gör mycket för backarna att dom vet var f*n målisen är efter en räddning. Framförallt Clara men även Lagace kan va uppe å köpa korv efter 1a räddningen vilket måste skapa total förvirring bland backarna. Försöker dom täcka för det så kommer dom istället missa markeringar.. Av det jag sett svävar sällan Lindbäck ut å hamnar helt utanför målet.

Jag skulle vilja byta plats på Linus och Westfält. Inte för att den senare har varit superbra men Linus ska lira destruktivt och jag vill ge Lodda en bättre möjlighet.

Undrar varför man väljer Grolle före Solberg och tornet.

1-0, Lodin! Hv har 99 problem bara i egen zon. Skönt att se nån som är sämre än oss framför egen kasse.

Grym start! Lodda hugger som en kobra

Att döma av den första 1,5 minuten hör dessa lag hemma i korpen. Sämsta jag sett, åt båda håll. Hv kommer 3-0 och i efterspelet gör dom 1-1.