Glenn Haha, ok, då såg vi olika saker.
Jag tror de flesta lag i SHL skulle ta emot Tornberg som en defensiv back för tredje backpar. Han syns inte mycket, och för hans backtyp är det en bra sak. När han var dålig under typ halva den här säsongen syntes han för att han gjorde misstag. Det tycker jag han har städat bort senaste 10 matcherna igen.
Groleau var väldigt intressant när han kom in i laget och var en av våra bästa backar under en period. Det var också baserat på det han fick en förlängning. Det jag kan kritisera är kanske om förlängningen kom efter att han blev skadad, då kanske man skulle ha varit lite mer orolig att förlänga. Men jag vet inte nu om så var fallet.
Vad vi ser just nu är en kollektiv kollaps, och Tornberg spelar just nu helt ok men vi kan inte förvänta oss att han bidrar mer än det till att vi vinner matcher. Groleau blandar och ger väldigt mycket liksom hans backpartner som mest ger...åt fel håll. Men det var ju inte på premisserna hur de spelar nu som deras kontrakt skrevs. Jag trodde mycket på Groleau, tyvärr har han inte levt upp till de förväntningarna. Vad det beror på är jag inte helt säker på. Schmiemann är en snarlik backtyp som jag tycker klarat det lite bättre än Groleau nu. Men vi har många backar som inte ska göra avtryck och bara har en defensiv inriktning. När då den defensiven svajar så blir de helt meningslösa, speciellt när Bergkvist inte är så stabil som han var tidigare innan han blev skadad (100% självförtroendesak för honom tror jag), Nyström är blekare än blekast och Nygren som väl är mer av en allroundback i år utan riktig spets är skadad. Då blir det väldigt trubbigt på backsidan. Bortsett från Nygren så tycker jag AOM är bäste back just nu, följd av Tornberg, helt enkelt för att de andra underpresterar.