Lyssnade på P4 Värmland när jag satt i bilen tidigare idag. Deras reporter frågade Stefan Larsson om klubben har förtroende för Walle. Vår vd lämnade givetvis ett icke-svar värdigt valfri politiker men det jag reagerade på är att, så vitt jag vet, det är styrelsen som är överordnad Walle, dvs vd har ingen rätt att sparka sportdirektören. Jag har för mig att det var informationen som lämnades när man anställde Walle eller när han fick en tills vidare-anställning istället för ett tidsbestämt kontrakt.
Bra intervju med Walle i VF. Kanon! Jag får en känsla av att Mitell får en del ovett, fullt rättvist ska tilläggas. Det lär vara honom som Walle pratar om när han nämner tillit flera gånger eller när vår fd tränare malt på om xG och orättvisa utvisningar. Det ska han ha kritik för. För mig har Mitell en negativ klang, trots ett SM-guld. Jag tycker hans insats varit mer svag än stark. Han har helt enkelt misslyckats.
Jag gillar att Walle är medveten om att teamet måste bli bättre med vävningarna, inte bara kasta pengar på problemet. Se på hv med spelartrupper för 70 millar. Dock hade jag givetvis hellre tagit ett guld än att göra en vinst på 10 millar. Sporten måste gå först, alla ev affärer ska komma i andra hand.
Tyvärr kunde i princip samma saker sagts ifjol eller för fem år sen. Ingenting har blivit bättre, snarare tvärtom. Kommer vi läsa samma sak nästa år eller om tio år? Ord är bara ord, handling är det som betyder något.